Vilket väder!!

Imorse ringde väckarklockan 05.10 som den alltid gör de mornar som jag inte behöver lämna på dagis. DÅ hade jag redan varit uppe 2 ggr mellan 3 och 4 då jag trodde att antingen taket skulle lyfta på huset eller att nåt träd skulle falla över huset. Det har varit ett riktigt oväder hos oss större delen av dagen. Det avtog lite vid lunch men nu blåser det som bara den igen! Iaf ställde jag om klockan till en timme senare men då vädret var lika illa och SL's app visade på förseningen utifrån oss så bestämde jag mig till slut att stanna hemma idag. Med tanke på att det regnade på tvären och blåste typ 1000 sekundmeter ringde jag även dagis och meddelade att barnen tog en hemmadag. Jag var visst inte den första som hade ringt in på morgonen:) Det blev en lugn förmiddag men vid lunchtid hade barnen fått nog av att vara inne. Vi klädde på oss ordentligt, gummistövlar på och begav oss mot busshållsplatsen. Det tog en evighet att gå 500 m, barnen ramlade väl en tusen ggr på den glashala gatan, även om det var sandat!

Bussen tog oss till Haninge Centrum där vi åt en sen lunch på Mc D. Våra barn är inte några MC D fanatiker på något sätt, de äter hellre kinamat eller på nån salladsbar men idag fick det bli snabbmat för alla.
 
Därefter ville kidsen åka och möta M så vi tog pendeln till Farsta där M mötte upp oss efter en stund.
 
Vi hann iaf köpa lite julpyssel på Panduro - det blev ett Juniorkit med pingviner i julutstyrsel.                          
Detta pysslades med direkt när vi kom hem.





Nu är middagen intagen, färsk pasta m en sås på matlagningsgrädde, spenat och rökt lax som man lägger in precis innan servering. Alla i familjen älskar det!! Fredagsmys på schemat nu, jag tänkte iofs ge mig ut på en blåsig löptur och därefter en varm bastu innan Idolfinal samtidigt som inlämningsarbetet ska fixas klart! Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0