Glögg o pepparkakor

Igår har jag knappt gått utanför dörren. Sovmorgon till 8 (tack barnen!) och därefter var det allmänt plock och pyssel som sig bör på helgerna. Hur o när ska man annars hinna med det. Maken åkte till gymmet en sväng o jag fixade med julpynt m kidsen under tiden. På em kom två grannfamiljer över på lite glögg och pepparkaksmingel. Detta blir vår andra jul i huset medan det för de flesta andra är första julen som de firar i sina nya hus. Kul att kunna skapa lite traditioner med nya bekantskaper. Att de har barn i samma ålder som våra är ju bara ett stort plus. Allt blir så mycket lättare då också!

Vi bjöd på saffranslängd, pepparkakor med mögelost och med cheddar, mango chutney och äpple. Det verkade gå hem hos alla. Själv föredrar jag lättglögg och vanliga pepparkakor utan något på.
image descriptionimage descriptionimage descriptionimage description
Fick även en flaska glögg från grannen, med mandarin och chili smak. Har inte smakat den ännu, får ta det någon kväll då man är frussen.
Till middag blev det hämtmat från lokala Kinesen, riktigt gott. Stackars maken fick jaga pressenningar på tomten och snöra om dessa runt utemöblerna, vet ju aldrig när snön kommer nu! Kvällen avslutades med en sovande Linda i soffan - försökte febrilt hålla mig vaken till 'Love Actually', funkade väl i sisådär 45 min innan jag kastade in handduken och gick o la mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0