Hockeymorsan

Som uppvuxen i bruksorten Fagersta anser jag att den enda 'riktiga' idrotten att hålla på med är ishockey, något som alla killar spelade under min uppväxt och lite så är det väl fortfarande. Att mannen sedan spelade hockey som yngre har medfört att vi även uppmuntrat sonen med att börja med hockey.

Engagerad, och hockeyintressead, mamma som man är inköptes hela kitet med skydd redan för ett par veckor sedan. I onsdags kväll satt jag i vardagsrummet och markerade alla delar med namn och nr som sig bör, och skruvade även ihop skridskoskydden:)

Igår var det äntligen dags för första träningen i Haribohallen i Västerhaninge, där VIF håller till. Vet inte vem som var mest nervös, jag eller F:) Med nyslipade skridskor tog han iallafall de första stapplande skären på isen men snabbt därefter var de full fart. Det var också första besöket i ishallen för honom, och första mötet med ismaskinen också, så nog var det extra pirrigt. Kommentaren efter var 'mamma, det blev riktigt svettigt' :) Nu väntar nästa träning på söndag igen, och vi längtar så!

Min stora hockeykille i en ännu större hockeytröja i väntan på att skridskorna skall bli färdigslipade.Felix på första hockeyträningen i väntan på att få skridskorna slipade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0