Hemmaträning med hjälp av smartphone

Daily Workout Apps kan du ladda ner en massa gratis och/eller betalappar för träning hemma med hjälp av din smartphone.

Jag har hittills testat mag-appen och appen för rumpa och kan lova att det känns!
Apparna är uppbyggda med 10 olika övningar för varje del av kroppen du vill träna, dvs väljer du rump-appen är det 10 olika övningar som du utför.

I gratisversionen som jag testat kan du välja mellan 5, 7,5 eller 10 minuters träning, vilket innebär att du kör samma övning 30 s, 45 s eller 1 minut. Hela tiden har du en video på din telefon som visar hur du ska utföra varje övning, den räknar ner sekunderna och talar om för dig när du ska byta övning. Ingen vila mellan övningarna heller!

Sedan funkar det ju alldeles utmärkt att ta en promenad eller springa före eller efter, jag föredrar före för då är jag varm i kroppen när jag ska utföra övningarna.

Anser man sig inte ha någon tid alls för träning så kan du alltid få in 5 minuter någon gång, typ när barnen tittar på Julkalendern nu i juletider:) Eller låt barnen vara med, mina barn tycker det är jättekul att prova olika övningar!

Testa du med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0