Kettlebells

Jag har smygkikat på folk som tränat m kettlebells på gymmet och inte riktigt vågat prova själv, verkar ju mkt roligare än vanliga hantlar t ex.

Då de kettlebells fr Casall som jag spanat in på Stadium tidigare är rätt dyra blev jag så glad när jag såg att Rusta, av alla affärer, sålde såna för ett betydligt lägre pris.

Sagt o gjort, idag inhandlades 2 st à 4 kg till oss och dessa fick agera huvudprylar vid kvällen efter-löptur-tabataintervaller. M och jag turades om att köra plankan och axlar och därefter benböj. Det kändes lite extra m vikterna, även om de inte är så tunga!

Kan verkligen rekommendera Kettlebells för hemmaträningen, ett bra och enkelt sätt att få in lite mer vikt i styrketräningen, själv ska jag även inhandla en 8kg's härnäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0