Le Rouge

Ikväll var det dags för den årliga julfesten m jobbet. Största fokusen på våra julfester ligger på mat och dryck, det uppskattas av alla.

I år var Le Rouge målet för vår kväll. Franskinspirerad mat, restaurang i Gamla Stan m röd sammetsinredning - mkt bra! Jag har bara ätit lunch på Le Rouge tidigare och hade väl rätt höga förväntnigar på maten efter det.

Kvällen inleddes m en drinkskola där vi fick lyssna på en duktig bartender som berättade om olika klassiska drinkars historia medan han blandade till dem så att vi fick smaka. Jag personligen är mer en cola tjej, paraplydrinkar de är de som slinker ner om det ska vara något i mer vuxen smak, så när vi fick en Dry Martini och en Whiskey Sour var det kollegorna som blev gladast då de även fick ta mina:) Bellinin som serverades mellan de ovan nämnda drinkarna var helt ok dock!

Därefter följde en 4 rätters middag som var helt ok, inget extravagant som man skulle kunna ha förväntat sig med tanke på restauranens renommé; löksoppa till förrätt (de övriga fick hummersoppa men pga min laktosintolerans fick jag hoppa den), fågel till varmrätt m linsragu. Sedan blev det sorbet x 2 för mig, först istället för ostbrickan som de andra fick och därefter till dessert.


Lite matbilder från kvällen:



En finfin Dry Martina som dock inte föll mig i smaken.



Löksoppa m crutonger



Varmrätten som smakade helt ok.



Deserten som var det bästa på hela kvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0