Sjukstuga, kurs o en massa god mat

Igår kväll vaknade Noris alldeles kokhet. Hon har snorat av och till men vi har varit förskonade med VAB-dagar. Dock inte idag då hon hade 38,8 i feber då jag tempade inatt och ännu varmare var hon imorse. M fick ta dagens VAB då jag skulle på kurs via jobbet.

Felix fick vara på dagis då han blir så uttråkad efter en dag hemma, han fick till sin stora glädje cykla dit imorse, vi har ju bara en bil o då M skulle vara hemma fick jag ta mig till stan kommunalt. Inte mig emot, det är rätt skönt att åka pendel tycker jag:)

Dagen har jag spenderat på Scandic Sergel Plaza inne i stan. Vi får gå en del kurser genom jobbet då vi har en utbildningsplan som vi följer någorlunda. Maten brukar vara det viktigaste som diskuteras inför OCH efter kurserna. Scandic är känt för att ha god mat, och en massa gott till fikat, och däremellan. Samma sak var det idag. Goda muffins, mackor, smoothies och fruktsallad till fm-fika. Jag valde ungsstekt lax m sesamfrön till lunch, till det en massa ångkokta grönsaker. Efterrätten fick idag bestå av fruktsallad. Supergott. På eftermiddagen bjöds det på en massa små smakbitar av olika sorters tårtor med både choklad och bär!!

Scandic brukar jag även bo på när jag är i Gävle i skolan. Även där är maten super, äter ju mest frukost då men den slår alla svenska hotellfrukostar tycker jag.

Maten som serveras är framtagen i samarbete med den Nakna Kocken, Jaime Oliver. Här kan du läsa mer om samarbetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0