Sjukstuga

Efter helgens skola i Gävle kände jag mig lite småhängig när jag vaknade i söndags. Men det kanske berodde på att jag var så trött i huvudet efter allt nytt som man tillfört hjärnan under 2 intensiva skoldagar (hur orkade jag hela veckor när jag pluggade på heltid?!) Hur som haver så lyckades jag iaf bli såpass sjuk att jag nu under 2 dagar haft feber och spenderat tiden mellan hämtning och lämning på dagis i soffan..

Helgen i korthet. Lördagkvällen var en myskväll hemma, jag kom hem först 17,30 m tåget och vi hann äta middag, basta och mysa framför tv'n innan det var läggdags. På söndag morgon var det uppe med tuppen och kl 10 på gympa med Noris. Hon går på dans/gympa genom Funkykidz och tycker det är jättekul. Personligen är jag inte så jättemycket för förkoreograferade barnaktiviteter då jag av erfarenhet vet att det blir lite stressigt för barnen samtidigt som det kräver alltför mycket av oss vuxna som är med. Jag föredrar aktiviteter på barnens nivå där de istället kan göra allt själva tillsammas med fröken. Denna dag fick även F följa med då maken skulle ut o träna under tiden. Därefter var det bara hem o byta om och sedan var vi bjudna på lunch i Nacka hos min vän/kollega C m familj. Vi träffas inte jätteofta privat men när vi väl gör det är det supertrevligt och barnen leker Så himla bra med varandra! Seneftermiddagen tillbringades med att rensa det sista ogräset på vår fina gräsmatta, tvätta sommardäck, tvätta cyklar samt klippa ner pelargonierna som nu får invänta nästa vår i friggan. Passade även på att gå min veckorunda på gräsmattan och se om den (konstiga) katten varit där och lämnat 'presenter'. Vi har massor med katter i området men just denna katt, som ingen verkar veta var den kommer ifrån, satte sig helt sonika mitt i gräset och gjorde nr 2. Skapligt irriternade. Googlade på nätet då jag hade hört talas om nån kattskrämma som med hjälp av ljud skrämmer bort katter. Hittade dennakattskrämma från Motaväck.se i slutet av sommaren och efter att den monterade i ena delen av tomten har vi, peppar peppar, inte sett några fler katter där. Dock är jag fortfarande lite osäker och går och kollar på gräsmattan lite då o då:) Kan verkligen rekommendera katt-väck från Motaväck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0