Utebliven middag...ungefär :)

Vi abonnerar på matkasse varannan vecka från Handla24.se. I vårt fall är det ICA Kvantum i Haninge som kör hem en kasse med 5 middagar för 4 personer varannan tisdag. Passar oss perfekt då det är lagom med fasta recept varannan vecka i vår annars så hektiska vardag. Den veckan som matkassen inte kommer har vi fokus på att äta upp alla resterna ur frysen istället.

Idag skulle maken iallafall laga en lax och räkgryta. Dock insåg han snabbt att skala 500 g räkor medan 2 superhungriga barn tittade på o tjatade om middag inte var ett alternativ. Så det blev en ren laxgryta istället...o tydligen var den så god att jag inte fick något alls, förutom 500 g oskalade räkor som till slut blev min middag!

Bänkade mig i soffan i tv-rummet med stora skålen och bara njöt, supergott och fräscht. Precis vad jag behövde efter träningen... så tack älskling för att du skippade räkorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0