Nike Free

Nu har jag tillräckligt många pass i skorna, så att säga, att jag känner mig redo för en utvärdering av det senaste tillskottet i skohyllan; mina härliga vita Nike Free Tr Fit.

Så nära som man kan komma barfotaträning inomhus om man håller sig till Nikes koncept. Nike Free finns i en massa olika varianter för både inomhus- och utomhusträning och då jag redan hade ett par nya vinterlöpskor från Salomon bl ev det till att köpa ett par nya för inomhusbruk. Jag är supernöjd!

Jag har haft eviga problem med benhinnor, känningar i knä osv efter att ha tränat alldeles för mycket när jag var yngre. Jag har alltid köpt skor med full dämpning men trots detta dragits med problemen oavsett om jag sprungit lite längre utomhus eller intervaller på löpbandet inomhus.

Med mina nya skor känner jag absolut INGENTING i vare sig benhinnor eller knä. Löpningen känns mer naturlig och inte alls lika ansträngd som tidigare.

Jag har läst att man kan få ont i foten pga att man använder ovana muskler vid löpning med sådana här skor men det är inget jag har märkt av....ännu. Hoppas jag slipper!


Litet bonus är att man ser rätt solbränd ut på benen med kritvita skor;)

När all snö (som nu iofs så härligt behagat hjälpa oss med Vasaloppsträningen) väl försvinner skall jag utöka skosamligen med ett par utevarianter av Nike Free;



Nike Free 3.0 (bilden lånad från Nike.com)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0