Nyttigt mellanmål/kvällsmål utan laktos

Efter dagens barnkalas, där jag iofs bara drack cola zero och åt en liten bit bärpaj, samt sushimiddag smakade det gott med laktosfri kvarg till kvällsmål.

Kvargen är naturligt fattig på kolhydrater och rik på proteiner, något jag strävar efter i min kost. Det håller även mig mätt längre samt minskar sötsuget avsevärt!

Kvargen som den laktosfria varianten heter ( går oftast under kesella i vanlig form ) i sig är lite syrlig i smaken så jag blandar i vaniljPULVER ( inte att blanda ihop m vaniljsocker som inte är särskilt nyttigt ) samt lite frysta bär. Ikväll hade vi bara hallon hemma så det fick bli det!

Gott var det iaf!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0